Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-09-11 16:03:45

کنسول بازی PS5 Pro (پلی استیشن 5 پرو) منتشر شد!

 

به طور حتم یکی از بهترین خبرهایی که برای علاقه مندان به کنسول بازی سونی در دسترس است، انتشار نسخه جدید کنسول بازی سونی یعنی PS5 Pro می باشد. گفته می شود این کنسول در نوامبر 2024 با قیمت پایه 700 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

رزولوشن و فریم ریت بالاتر

وضوح تصویر 4K، ردیابی پرتو پیشرفته (Ray Tracing) در کنار فریم ریت بالا که همه این موارد به کمک قابلیت‌های هوش مصنوعی تقویت شده‌اند به اجرای روان‌تر و بهتر بازی‌ها کمک می‌کند و تجربه کاربری فوق العاده ای را برای گیمرها رقم خواهد زد. توصیه می شود این کنسول را به نمایشگر های 120 هرتز به بالا متصل کنید تا از کیفیت بالای آن بیشتر پی ببرید.

Adaptive triggers یا همان محرک‌های تطیبیقی یکی از بارزترین مشخصه‌های این کنسول است که هرگونه عمل فیزیکی درون بازی را به شکل واقعی برای کاربران شبیه سازی می‌کند. تمامی صداها، موزیک متن و نویز درون بازی به کمک فناوری صوتی Tempest 3D AudioTech تقویت خواهد شد.

مشخصات کلی کنسول بازی PS5 Pro

یکی از عوامل مهمی که به بهبود عملکرد کنسول سونی کمک می‌کند، ارتقا پردازنده گرافیکی آن است که واحد‌های محاسباتی آن حدود 67 درصد بیشتر از کنسول PS5 معمولی است و همین مسئله کمک می کند سرعت حافظه 28 درصد افزایش یابد. گفته می‌شود که این مسئله به افزایش سرعت رندرینگ PS5 Pro تا 45 درصد تاثیر می گذارد.

سازگار با بازی نسخه های قبلی

حافظه ذخیره سازی داخلی این کنسول از نوع SSD و ظرفیت آن 2 ترابایت است. از آنجایی که از قابلیت Game Boost بهره‌مند شده می‌تواند بیش از 8500 بازی کنسول پلی استیشن 4 و بازی های نسخه معمولی PS5 را پشتیبانی کند. البته این نکته مهم حائذ اهمیت است که این بازی‌ها با رزولوشن بالاتر و فریم ریت روان تری اجرا می‌شوند.

اتصال وای فای

پلی استیشن 5 پرو از قابلیت اتصال وای‌فای پیشرفته نسل هفتم یا IEEE 802.11be پشتیبانی کرده که با روترهای بی‌سیم و انواع مودم روتر های خانگی سازگار است. لذا برای اجرا بازی‌های آنلاین هیچگونه مشکلی نخواهد داشت؛ پس با کمترین میزان تاخیر و با بیشترین پایداری با رقبای خود وارد رقابت شوید. دسته بازی بی‌سیم DualSense نیز از بازخورد لمسی بهتری بهره مند شده که به شکل کاملا پویا تمامی دستورات کاربر را به کنسول منتقل می‌کند.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!