Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-07-20 16:51:57

زمان انتشار iPadOS 18 مشخص شد

 

تا زمان انتشار سیستم عامل iPadOS 18 چیزی باقی نمانده است. اپل در حال بروزرسانی های گسترده‌ای را برای محصولات خودش است که آیپد‌ها نیز شامل این مسئله می‌شوند. گفته می‌شود که در حال حاضر iPadOS 18 به صورت فنی در دسترس است ولی در زمان‌های متعددی، در 3 نسخه مختلف به طور کامل عرضه می‌شود.

مشخصات نرم افزاری iPadOS 18

تاریخ iPadOS 18

هم اکنون نسخه بتا این سیستم عامل در دسترس بوده و تا انتشار رسمی آن در پاییز 2024 زمان زیادی باقی مانده است. به طور حتم نسخه‌های بتا که در حال انتشار هستند نسبت به نسخه‌های قبلی از نظر فنی اصلاحات بیشتری خواهند داشت. هر چند طبق شایعاتی که از قبل وجود داشت، هنوز چیزی در خصوص ویژگی Apple Intelligence وجود ندارد. ممکن است این ویژگی در نسخه‌های iPadOS 18.1 و 18.2 در دسترس کاربران قرار بگیرد.

اکثر مواقع اپل در ارائه عمومی نرم افزار، کمی تاخیر دارد. مطمئنا این شرکت در ماه سپتامبر امسال سری جدید آیفون 16 را معرفی خواهد کرد که به طبع نسخه عمومی iOS 18 نیز منتشر خواهد شد. شاید تا ماه اکتبر 2024 انتشار iPadOS 18 عقب بیفتد و محصولات جدید اپل نظیر iPad Pro M4 و iPad Air M2 نیازمند بروزرسانی‌های سیستم‌عامل هستند.

ویژگی هایی که iPadOS 18 می‌تواند داشته باشد!

ممکن است علاوه بر Apple Intelligence، ابزارهای سفارشی‌سازی جدید در قسمت تصاویر Photos و Note ها ارائه دهد. یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی که در iPad ها ممکن است به وجود بیاید، برنامه ماشین حساب است. همچنین سیستم کلمه عبور و پسورد نیز دچار تغییر خواهد شد و سیستم ارسال پیام Mail و Messages و مرورگر Safary نیز شامل ابزارهای جدیدی می‌شود. ماشین حساب اپل می تواند عبارت‌های علمی و پایه را در کنار تاریخچه و تبدیل واحد به شما عرضه نماید. امکان بزرگنمایی آیکون ها و برنامه ها وجود خواهد داشت و به نظر می رسد طراحی Dark به زیبایی بصری این سیستم عامل کمک کند.

قابلیت سفارشی سازی

Control Panel آیپد OS تغییرات قابل ملاحضه ای دارند که به سبب آن می‌توان گالری عکس‌هایتان را به شکل دلخواه و گروهی از نظر چیدمان کنترل کنید. اندازه آنها را تغییر دهید و آن را سفارشی سازی نمایید. برنامه جدید Photos با طراحی بزرگ خود، عکس‌‎های شما بر اساس زمان، موضوع و ... سازماندهی کرده و یافتن هر عکس را راحت تر از قبل می‌کند.

photos در iPadOS 18

SharePlay و Freeform

برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در SharePlay، کافی است روی آیکون فایل ضربه بزنید و موزیک، فیلم و... را با دوستان، همکاران و فامیل های خود به اشتراک بگذارید. Freeform نیز برای مدیریت راحت تر فایل‌ها، سازماندهی محتوا، برچسب گذاری و مرتب کردن آنها کمک کرده و امکان ارسال یک کپی از این اطلاعات را برای شما ممکن خواهد کرد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!