Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-08-08 12:11:04

معرفی لپ تاپ 17.3 اینچ گیگابایت Aorus 17X 2024

 

لپ تاپ های گیگابایت به طور حتم به یکی از بهترین دسته بندی محصولات گیمینگ در بازار تبدیل خواهند شد. با توجه به فراگیر شدن قدرت هوش مصنوعی در صنعت گیمینگ، Aorus 17X نیز با بهره‌وری از هوش مصنوعی Aorus AI حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. به طور خلاصه این محصول از پردازنده نسل چهاردهم اینتل یعنی Core i9-14900HX و کارت گرافیک RTX 4090 بهره برده که برای حرفه‌ای ترین و سنگین‌ترین مصارف نیز کارآمد است. قیمت این لپ‌تاپ در حال حاضر بین 2500 الی 2900 دلار می‌باشد.

مشخصات کلی لپ تاپ 17.3 اینچ گیگابایت Aorus 17X 2024

مشخصات صفحه نمایش

این لپ‌تاپ از یک صفحه نمایش 17.3 اینچی QHD (با رزولوشن 1440 × 2560 پیکسل) بهره برده که حداکثر نرخ بروزرسانی تصویر آن به 240 هرتز می‌رسد. با وجود فناوری Dolby Vision، تصاویر HDR قابل دریافت هستند یعنی رنگ ها به شکل کاملا شفاف، عمیق و واضح به کاربران نمایش داده می‌شود و جزئیات تصاویر در طول بازی و استفاده از برنامه‌های گرافیکی قابل دریافت خواهد بود. برای جلوگیری از هرگونه آسیب دیدگی به چشمان کاربران، فناوری کاهش نور آبی TUV Rheinland در صفحه نمایش تعبیه شده که از لرزش تصاویر، Flicker و... جلوگیری می‌کند. همین مسئله به شما کمک می‌کند بدون هیچگونه مشکلی از لپ‌تاپ برای زمان طولانی در روز استفاده نمایید.

مشخصات ظاهری Aorus 17X 2024

در طراحی لپ تاپ از فلزات CNC با کیفیت استفاده شده و شاسی‌های آن نسبت به نسخه 2023 همین محصول عملکرد بهتری را خواهد داشت. جلوه‌های نورپردازی RGB زیبایی بصری لپ‌تاپ را افزایش می‌دهد که به سادگی از طریق تنظیمات صفحه کلید قابل تغییر است. تاچ پد لمسی کاملا ضد اثر انگشت است و سطح شیشه ای آن بافت بهتری ایجاد کرده که در مقابل روغن، مایعات و ... مقاوم می‌باشد. پشتیبانی از فناوری Thunderbolt 4 در درگاه USB-C به افزایش سرعت درگاه تا 40 گیگابیت بر ثانیه کمک کرده و پهنای باند بهتری را نسبت به نسخه‌های قدیمی تر ارائه می‌‌دهد.

مشخصات درگاه ها و شیار های لپ تاپ Aorus 17X 2024

پردازنده و کارت گرافیک

سی پی یو اینتل Core i9-14900HX مجهز به 24 عدد هسته پردازشی است که به لطف معماری هیبریدی خود بهترین عملکرد را در ویندوز 11 خواهد داشت. قدرت این پردازنده برای بهره‌وری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، بازی‌های سنگین و نرم‌افزار‌های کدنویسی به راحتی قابل مشاهده و لمس است. میزان حافظه کش این سی‌پی‌یو حدودا 36 مگابایت بوده و فرکانسی افزایشی آن نیز به 5.8 گیگاهرتز می‌‎رسد. نوع ماژول رم DDR5 در این سری از لپ تاپ ها رویت می شود.

اما کارت گرافیک RTX 4090 برای هر نوع استفاده ای بهینه است. در حال حاضر این پردازنده گرافیکی با 16 گیگابایت حافظه VRAM از نوع GDDR6 و عملکرد هوش مصنوعی 686TOPS به بهترین شکل داده‌های بصری و سنگین سیستم شما را پردازش و مدیریت خواهد کرد. تکنولوژی جدید DDS یا همان Dynamic Display Switch عملکرد و راندمان کارت گرافیک را بسته به نوع بازی و نرم افزار در حال اجرا بهینه کرده تا به قطعات داخلی آن آسیبی نرسد. لازم به ذکر است تکنولوژی Optimus طول عمر باتری را افزایش  داده و G-Sync می تواند هرگونه تداخل و مشکلات تصاویر را کاهش دهد.

سیستم خنک کننده پیشرفته WindForce Infinity

خنک کننده WindForce Infinity 2 دارای یک محفظه بخار بزرگ است. فضای 2 بعدی درون خنک کننده، به سرعت هوای داخل سیستم را متعادل ساخته و رانمان کاری خنک کننده را تا حدود سی و پنج درصد بهبود می‌بخشد. قدرت بالای خنک کننده به افزایش طول عمر پردازنده و کارت گرافیک کمک شایانی خواهد کرد و عملکرد بهتری را در طول بازی به همراه خواهد داشت.

صفحه کلید

به لطف نورپردازی RGB Fusion می‌توانید حالت نورپردازی کلیدها را شخصی سازی کنید و در 12 حالت نورپردازی مختلف آن را تنظیم نمایید. بازخورد لمسی کلید‌ها که همگی از نوع Anti-Ghosting هستند، به افزایش سرعت و عملکرد شما در طول بازی خواهد افزود.

مشخصات صفحه کلید لپ تاپ Aorus 17X 2024

ظرفیت باتری

گنجایش باتری این لپ‌تاپ حدودا 99 وات بر ساعت است که از شارژر‌های 100 وات فست شارژ USB-C نیز پشتیبانی می‌کند. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ 50 درصدی لپ تاپ، 30 دقیقه بوده که در زمان شما صرفه جویی می‌شود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!