Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-10-16 10:26:04

SSD های PCIe 5.0 نسل جدید در مادربردهای AMD سرعت پایینی دارند!

 

به طور حتم برای هر کاربری سرعت SSD از اهمیت بالایی برخوردار است؛ علی الخصوص زمانی که یک اس اس دی M.2 2280 NVMe را خریداری می‌کنند. همانطور که می دانید این محصولات از قیمت بالایی برخوردار هستند و مادربرد شما باید بتواند با درگاه اتصال مورد نظر آن سازگار باشد. اما طبق گزارش هایی اکثر کاربرانی که از مادربرد هایی با پلتفرم AMD (نظیر X670E) استفاده می کنند، سرعت خواندن و نوشتن بالایی را از اس اس دی های PCIe 5.0 دریافت نمی‌کنند!

گزارش هایی از کاربرانی که از مادربرد های MSI و مادربرد های ایسوس با چیپست X670E استفاده می‌کنند به دست رسیده است که سرعت اس‌اس‌دی های نسل جدید PCIe آنها به قدری ضعیف بوده که چیزی در حد و اندازه های PCIe نسل یک است. این مسئله به شدت مادربرد های AMD را مورد نقد و نکوهش قرار می‌دهد. به شکلی دیگر اس‌اس‌دی PCIe 5.0 که باید سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد و در یک اسلات PCIe x4 نصب می شود، با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه کار می‌کند که به شدت نگران کننده و ضعیف است.

SSD های نسل جدید PCIe 5.0 سرعت پایینی در مادربردهای AMD دارند!

راه حل

یکی از کارشناسان شرکت کروشیال در بررسی این امر اسلاتی که حافظه اس اس دی بر روی آن قرار می‌گیرد را هم کمی موثر می داند و توصیه می‌کند این اس اس دی ها را بر روی اسلات های x16 که امکان سازگاری با x1 دارند نصب نمایید! ولی این مسئله یک نکته عجیب دارد و آن هم کاهش سرعت حافظه اس اس دی به چیزی در حد و حدود اس اس دی های M.2 PCIe 4.0 خواهد بود.

در طرف برخی از کاربران گفته اند که با آپدیت بایوس مادربرد MSI این مشکل قابل حل بوده و اس اس دی با سرعت ایده آل خود کار خواهد کرد. اگر در حال حاضر شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است یک ویندوز خود یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید و اطلاعات مهم خود را بر روی یک درایو دیگر ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل خاصی فایل‌های شخصی شما از بین نرود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!