Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-09-23 16:42:22

معرفی پردازنده گیمینگ AMD Ryzen AI Max 300

 

پردازنده سری Strix Halo یا AI Max 300 یکی از جدیدترین ساخته های شرکت ای ام دی خواهد بود که از APU قدرتمندی برخوردار است. همانطور که می دانید APU یک واحد پردازشی ترکیبی است که علاوه بر هسته های اصلی دارای واحدهای پردازش گرافیکی نیز می باشد. Ryzen AI Max + 395  پرچم دار این سری بوده که مجهز به چهل عدد واحد محاسباتی 40 RDNA 3.5 است که نسبت به نسخه آخر خود بسیار رشد و توسعه داشته است. با بررسی های به عمل آمده قدرت این پردازنده به اندازه ای بالا خواهد بود که توان پشتیبانی از 96 گیگابایت حافظه VRAM را به سادگی دارد.

مشخصات کلی ای ام دی استریکس هالو

به طور حتم ساختار پیشرفته این پردازنده می‌‌تواند گزینه ای جذاب برای دستگاه های کوچک قابل حمل نظیر لپ تاپ و کنسول های بازی دستی باشد که بدون نیاز به کارت گرافیک مجزا، از پس پردازش‌های سنگین گرافیکی بر بیایند. از جمله کنسول‌های مهمی که مجهز به این پردازنده خواهند شد می‌توان به نسخه‌های جدید استیم دک یا کنسول ایسوس ROG Ally X اشاره کرد. انتظار می‌رود در سال 2025 این محصولات عرضه شوند.

معرفی پردازنده گیمینگ AMD Ryzen AI Max 300

سیستم نام‌گذاری این پردازنده بسیار جذاب و خاص بود. در ابتدا به نظر می‌رسید نام آن Strix Halo Ryzen AI Max باشد که وجود عبارت Max به دلیل تشابه به پردازنده‌های سری M اپل کمی بحث بر انگیز بود. از طرفی شرکت اینتل نیز سری Core Ultra را معرفی کرد و اپل نیز سری M Ultra را ساخت که همین مسئله باعث شد ای ام دی کمی محتاتانه عمل کند. البته پردازنده Ryzen AI MAX در سه نسخه عرضه می‌شود که شامل Ryzen Al Max+ 395، Ryzen Al Max 390 و Ryzen Al Max 385 است که تمامی این پردازنده ها از نظر واحدهای محاسباتی یا CU فوق العاده عمل می‌کنند. نام تجاری Ryzen AI Max برای این APU های Strix Halo استفاده خواهد شد.

Ryzen AI Max + 395 شانزده هسته و دارای 40 عدد واحد پردازشی RDNA 3.5 خواهد بود. گفته می‌شود این پردازنده از حافظه‌های رم 4 کاناله LPDDR5X پشتیبانی کرده و توان خروجی آن حدودا 130 وات می باشد. Ryzen AI MAX 390 نیز دارای 12 هسته پردازشی و 40 واحد محاسباتی گرافیکی RDNA 3.5 است و Ryzen AL MAX 385 تنها دارای 8 هسته پردازشی و 32 واحد محاسباتی CU خواهد بود. در مقایسه با نسل‌های قبلی تعداد CU یا واحدهای پردازشی بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. ضعیف ترین نسخه این محصولات با پردازنده RX 6600 XT برابری خواهد داشت.

عملکرد پیشرفته در طول بازی

پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند این CPU ها می تواند یک برتری و مزیت بزرگ برای این پردازنده ها نسبت به سایر دستگاه‌های مخصوص بازی باشد. این محصول می‌تواند به راحتی با لپ‌تاپ هایی که از پردازنده Intel Core Ultra یا پردازنده apple استفاده کرده اند، رقابت داشته باشد. زمان انتشار دقیق این محصولات مشخص نیست ولی ممکن است با تغییرات خاصی روانه بازار گردد و تاثیر زیادی در قیمت نهایی کنسول بازی یا لپ تاپ ها داشته باشند.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!