Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-07-27 11:43:49

فناوری OneMesh تی پی لینک چیست؟

 

فناوری OneMesh تی‌پی‌لینک برای تقویت سیگنال شبکه وای‌فای در محیط های مختلف استفاده می‌شود. اگر سیگنال وای فای در قسمتی از محیط محل زندگی شما، اداره یا کسب و کار شما ضعیف است، می توانید با ایجاد یک شبکه OneMesh، پوشش دهی وای فای را گسترش دهید و سیگنال دهی سریع تر، بدون تاخیر و مطمئن تری را ایجاد کنید. حال در ادامه در خصوص روند ایجاد این فناوری و دستگاه‌های مورد نیاز آن صحبت خواهیم کرد.

OneMesh چگونه کار می کند؟

به طور کلی وان مش پوشش دهی شبکه وای فای را هر نقطه ای از محیط افزایش می دهد و با افزایش قدرت سیگنال دهی، استفاده از اینترنت را برای کاربران راحت تر می سازد. روند اتصال گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ به اینترنت بی‌سیم راحت تر شده و دیگر خبری از تاخیر و کاهش سرعت نخواهد بود.

OneMesh چگونه کار می کند؟

مودم روتر یا روتر بی‌سیمی که از مجهز به OneMesh است به کمک یک توسعه دهنده بی‌سیم شبکه وای فای را به اشتراک می گذارند و محدوده وای فای را گسترش می دهند. این تکنولوژی با پیدا کردن سریع ترین مسیر اتصال، داده ها را با بالاترین سرعت در شبکه منتقل می‌کنند. همانطور که می‌دانید شرکت Tp-Link با معرفی برنامه Tether روند مدیریت محصولات شبکه خود را آسان تر کرده است. لذا وای فای منزل از طریق این برنامه یا رابط کاربری تحت وب مدیریت می‌شود. لذا امکان تغییر تنظیمات شبکه، کلمه عبور و... ممکن خواهد بود. به طور حتم وان مش در روترهای سنتی وجود ندارد و تجهیزات مورد نیاز برای این شبکه، گران قیمت هستند.

تفاوت OneMesh با Tp-Link Mesh

وان مش به عنوان یک علامت تجاری و یک فناوری اختصاصی در محصولاتی است که از آن پشتیبانی می‌کنند. در حالی که Tp-Link Mesh یک فناوری مش تی پی لینک برای افزایش قدرت وای فای است. به طور کلی شبکه OneMesh بر اساس فناوری Tp-Link Mesh کار خواهد کرد.

راه اندازی OneMesh

اگر به عنوان مثال از روتر بی‌سیم Archer AX10 استفاده می کنید، در ابتدا سیستم عامل روتر تی پی لینک را به نسخه OneMesh بروزرسانی کنید، سپس توسعه دهنده بی‌سیم نظیر RE605X که از تکنولوژی OneMesh استفاده می‌کنند را تهیه کرده و به روتر متصل نمایید. حال شبکه Mesh ایجاد شده و سرعت وای فای افزایش می‌یابد. گفته می‌شود که بروزرسانی سیستم عامل محصولات این شرکت، امکان دسترسی راحت تر به OneMesh را ممکن می‌سازند.

راه اندازی OneMesh

چگونه OneMesh را برای چندین دستگاه ایجاد کنیم؟

برای انجام این کار می‌توانید از مودم روتر ADSL تی پی لینک یا مودم 4G تی پی لینک یا روترهای بی‌سیم این شرکت در کنار توسعه‌دهنده های بی‌سیم یا آداپتور‌های PowerLine برای ایجاد شبکه وان‌مش استفاده نمایید. شبکه وان مش به هیچ عنوان بین دو روتر ایجاد نمی شود این نکته بسیار مهم توسط اکثر افراد نادیده گرفته می‌شود.

توصیه می شود زمانی که تعداد ریپیتر ها افزایش پیدا می کند، باید همه آنها را به روتر متصل نمایید. خیلی از کاربران به اشتباه یک ریپیتر را که از قبل به روتر متصل بود به ریپیتر دیگر متصل می کنند که اصلا صحیح نیست. بهتر است با توجه به کیفیت شبکه وای فای، تعداد ریپیترها در یک مش بیش از دو عدد نشود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!