Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-10-13 16:00:46

راهنمای خرید میز گیمینگ (Gaming Desk)

 

به طور حتم بین میز کامپیوتر معمولی و میز گیمینگ تفاوت زیادی وجود دارد. مهم ترین وجه آن ساختار ارگونومیک میز گیمینگ است. میز های معمولی دارای کشو و محفظه هایی هستند که درون آنها اسناد و مدارک و لوازم جانبی قرار می گیرد. میزهای اداری از نظر قیمت ارزان و از منظر ساختار نسبتا ساده هستند و جنس بدنه آنها از چوب با کیفیت ساخته شده است.

راهنمای خرید میز گیمینگ (Gaming Chair)

اما در طرف مقابل میز گیمینگ از نظر ساختار کاملا استاندارد و ارگونومیک است و به همین دلیل برای استفاده طولانی مدت گیمرها مناسب خواهد بود. به عنوان مثال قابلیت تنظیم ارتفاع میزهای گیمینگ یکی از ویژگی های جذاب آن است تا افراد متناسب با قد و ارتفاع صندلی خود آن را تنظیم کنند. البته برخی از میز های اداری و خانگی معمولی نیز وجود دارند که با اشکال و طراحی نسبتا ارگونومیک ساخته می شوند و افراد مشکلی در زمان استفاده از آن ندارند. البته به یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن قیمت نسبتا زیاد میز های گیمینگ به نسبت میزهای اداری است.

عوامل مهم در زمان خرید میز مخصوص بازی

میزهای گیمینگ ویژگی‌های متفاوتی دارند که هر کدام به طور موثری در قیمت و ارزش آن تاثیر مستقیم می‌گذارد. در ادامه در خصوص هر موضوع به اختصار صحبت می کنیم:

طراحی میز

اولین نکته و مهم ترین نکته ساختار و طراحی میز است که چه مقدار از فضای اتاق یا محیط داخلی منزل شما را اشغال می‌کند. این تصمیم پای خودتان است که طول میز چقدر باشد. رنگ میز نیز بسیار مهم است؛ برخی از افراد میزهای سفید را به میز های مشکی ترجیح می دهند. دلیل این امر شاید رنگ کیس و لوازم جانبی سفید رنگ آنها باشد که به باید از نظر هارمونی با میز هم تراز به نظر برسد.

البته طبق آمار بدست آمده اکثر گیمرها میز های مشکی را به میز های روشن ترجیح می دهند و میزان هماهنگی میزهای گیمینگ با قطعات کامپیوتری و محیط درونی اتاق آسان تر است. اما این مسئله را مد نظر قرار دهید که میزهای مشکی در جذب اثر انگشت مقاوم نیستند، البته برخی از آنها با طراحی ضد اثر انگشت ارائه می گردند.

برش درونی میز

برخی از میز ها دارای یک قسمت بریدگی به سمت داخل هستند تا افراد بتوانند کمی نزدیک تر به مانیتور بنشینند و بازی کنند تا حس کنند درون بازی غوطه ور شده اند. در زمان استفاده از این میزها باید دقت داشته باشید که نمی توانید به راحتی ساعد خود را بر روی میز قرار دهید و مقداری از فضای آن احساس راحتی نمی‌کند.

اندازه میز

از بین میز های مربعی یا مستطیلی، رایج ترین نوع آن مستطیلی است؛ زیرا فضای کافی برای قرار دهی چند مانیتور و سایر لوازم جانبی را خواهید داشت و دردسر میز های مربعی کوچک را ندارید. برخی میز های بزرگ می توانند تا 3 مانیتور را به صورت همزمان در عرض خود جای دهند. شاید جالب به نظر برسد ولی میزهایی با طول 120 سانتی‌متر یا 140 سانتی‌متر در رده‌بندی میز‌های کوچک به شمار خواهند رفت.

در خصوص عمق آن نیز کمی دقیق باشید. اگر میز عمق کمتر از 70 سانتی‌متر داشته باشد و بر روی آن مانیتور خمیده بزرگ قرار دهید، دیگر فضای کافی برای قرار دهی ماوس یا کیبورد نخواهید داشت. همچنین می‌توانید با خرید پایه‌های هدست و پایه مانیتور در فضای میز خود صرفه جویی نمایید. میزهای بزرگ با طول بیش از 160 سانتی‌متر تولید می‌شوند که به راحتی بیش از 2 مانیتور بزرگ را درون خود جای خواهند دارد. اگر می‌خواهید 3 مانیتور را به صورت همزمان استفاده کنید، به دنبال میز با طول بیش از 180 سانتی‌متر باشید.

قابلیت تنظیم ارتفاع

یکی از شاخصه های اصلی برای هر میز گیمینگ، قابلیت تنظیم ارتفاع است. این مسئله به شدت در سلامتی افراد و مدت زمان استفاده آنها از کامپیوتر تاثیر می‌گذارد. البته وضعیت قرار گیری صندلی گیمینگ نیز بسیار مهم است. اکثر میزهای اداری با ارتفاع استاندارد 72 سانتی‌متر تطبیق دارند. حال اگر قد کاربر کمتر از 173 سانتی‌متر باشد، این ارتفاع شاید برای آن شخص کمی بلند به نظر برسد.

قابلیت تنظیم ارتفاع در میز گیمینگ

بسیاری از میزهای قابل تنظیم دارای پایه هایی هستند که از 2 یا 3 قسمت تشکیل شده اند. میزهایی که از پایه های 2 بخشی ساخته شده اند را می توانید تا حداکثر ارتفاع 71 سانتی متر به سمت پایین بیاورید و یا تا حداکثر ارتفاع 121 سانتی متر به سمت بالا بکشید. پس حتما دقت کنید که اگر این حالت با معیارهای شما در تضاد بوده، بهتر است از میز های پیشرفت‌تری استفاده کنید. میز شما باید بتواند وزن زیاد مانیتور، کیس و لوازم جانبی آنرا تحمل کند و در زمان جابجایی و تغییر ارتفاع دچار مشکل نگردد.

جنس بدنه

اینکه میزهای گیمینگ از چه موادی ساخته شده اند نیز به اندازه زیادی مهم خواهد بود. ماده رویه میز در دوام و طول عمر آن موثر بوده و می تواند از پلاستیک، چوب و ... ساخته شده باشد. اگر میز شما چوبی است باید دقت کنید که رویه آن از نئوپان یا فیبر ساخته شده است یا خیر. به طور کلی نئوپان نسخه MDF پایداری کمتری از چوب فیبر دارد. میزهایی که ساختار و بدنه شیشه ای دارند شاید زیبا به نظر برسند ولی خیلی کاربردی نخواهند بود.

لوازم جانبی میز گیمینگ

برخی از این ابزار بسیار کاربردی و مهم هستند و به زیبایی بصری و راحتی کاربران کمک شایانی خواهند کرد. یکی از این ویژگی‌ها سیستم نورپردازی RGB یا LED اطراف میز است که با فضای نوری کیس کامپیوتر گیمینگ شما همگام می‌شود. هر چند بهتر است LED روی میز به گونه ای چیده شود که در زمان بازی مزاحم کار شما نشده و راه حل خوبی برای کاربران باشد.

امکان نصب پایه کامپیوتر

یکی از کارهای مهمی که می توانید برای افزایش فضای نصب مانتیور خود روی کیس گسترش دهید، استفاده از پایه مانیتور است. اگر از پایه های رومیزی استفاده کنید، پایه به کمک گیره یا به روش های دیگری روی میز نصب می گردد. البته در خصوص حداکثر توان تحمل وزن میز و پایه آن تحقیق کافی داشته باشید تا برای محصولات شما مشکلی پیش نیاید. پایه مانیتور یا بازوی مانیتور می‌‎تواند ارتفاع مناسب نمایشگر را با توجه زاویه دید شما تنظیم کند. بازو یا پایه منجر به حذف پایه متصل خود مانیتور می شود تا فضای بیشتری برای قرار دهی قطعات کامپیوتری خود داشته باشید.

جا لیوانی و جا هدست

برخی از میزهای گیمینگ دارای جا لیوانی و جای هدست هستند که می‌تواند لیوان یا هدست شما را در فضای نصب مناسبی نگه دارد که جلوه بصری خاصی به میز شما می دهد و وجود آنها یک مزیت نسبتا خوب برای کاربران خواهد بود.

جا لیوانی و جای هدست در میز گیمینگ

سیستم مدیریت کابل

یکی از حیاتی ترین مواردی که از دید برخی کاربران دور می ماند، سیستم مدیریت کابل بر روی میز است. به هم ریختگی کابل نه تنها اذیت کننده است بلکه منجر به بهم ریختگی روی میز شما نیز می شود. اکثر میزهای گیمینگ جدید دارای سیستم مدیریت کابل هستند که به اندازه کافی بزرگ بوده تا کابل های برق بزرگ را از خود عبور دهند.

کشو

به طور کلی میزهای گیمینگ دارای کشو نیستند. مخصوصا کشو کیبورد برای گیمرها مناسب نیست زیرا به دست ها و استراحت دادن بازو ها و ... زمان و فضای کافی داده نمی شود. به طور کلی میزهای گیمینگ بدون کشو را انتخاب نمایید.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!