Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-10-07 11:40:31

تفاوت و بررسی پاور تمام ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار

 

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که از بین پاور های تمام ماژولار، نیمه ماژولار یا اتصال دائم یکی محصول ایده آل را برای کیس خود انتخاب نمایید.

آشنایی با پاورهای Non-Modular

در ابتدا توصیه می کنیم اطلاعات خود را در خصوص گواهینامه 80plus و بازدهی منابع تغذیه افزایش دهید. در منابع تغذیه غیر ماژولار تمامی کابل‌ها از قبل در داخل منبع تغذیه متصل شده اند و نسبت به همتایان خود کمی سنتی به نظر می‌رسند. از نظر قیمت ارزان تر از تمام ماژولارها هستند. بهتر است در ابتدا مصرف برق قطعات خود را بسنجید و سپس یک پاور متناسب با آن خریداری کنید. البته توصیه می کنیم که پاور شما حداقل گواهینامه 80plus نوع برنز را داشته باشد.

پاورهای غیر ماژولار برای افرادی که تمایل دارند سیستم ارزان قیمت تهیه کنند مناسب خواهد بود؛ زیرا کابل‌های پاور به شکل دائم درون آن متصل هستند و مدیریت کابل های اضافی در سیستم شما وجود نخواهد داشت. با این حال برای کسانی که به زیبایی کیس خود اهمیت می دهند، خیلی مناسب نخواهد بود. شرکت گرین یکی از بهترین تولید کننده های پاور غیر ماژولار است.

مشخصات پاورهای نیمه ماژولار (Semi Modular)

در این پاورها، کابل های اصلی به برد پاور متصل هستند نظیر کانکتور 24 پین مادربرد، 8 پین پردازنده، کانکتور PCIe که به کارت گرافیک وارد می شود. بقیه دستگاه های درون کیس از طریق کانکتور مجزا به پاور متصل خواهند شد. لذا می توانید کابل‌های PCIe و SATA و ... را از طریق کانکتورها به پاور متصل نمایید. از نظر قیمتی کمی گران‌تر از پاورهای غیر ماژولار هستند ولی با توجه به اینکه اکثر کابل‌ها به صورت دائم به پاور متصل هستند، پاورهای نیمه ماژولار یک مانع بزرگ برای زیباسازی سیستم شما خواهند بود.

تفاوت و بررسی پاورهای تمام ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار

مشخصات پاورهای تمام ماژولار (Full Modular)

این پاورها فقط از طریق کابل های مورد نظر شما و به صورت کاملا مجزا مدیریت می شوند. زیبایی ظاهری بهتری دارند و جریان هوا را به شکل بهینه تری به شما فن هدایت می کند. به طور حتم قیمت پاورهای Full Modular بسیار گران تر از سایر همتایان خود است. در این پاورها هیچگونه کابلی به پاور متصل نیست و به شما این اجازه را می دهد که به هر شکلی که دوست دارید سیستم مدیریت کابل خود را انجام دهید. شرکت های ایسوس، کورسیر و ... از بهترین تولید کنندگان پاورهای تمام ماژولار به شمار می رود.

انتخاب از بین پاورهای تمام ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار

مهم ترین مسئله در پاسخ به این سوال توجه به گواهینامه 80plus خواهد بود. به عنوان مثال اگر بازدهی پاور 80 درصد باشد، 80 درصد برق AC را از پریز خواهد کشید. یعنی از 125 وات برق ورودی، 100 وات برق DC را خروجی می دهد. گفته می شود هر چقدر پاور کارآمد تر و حرفه ای تر باشد، مصرف انرژی و میزان گرمای تولید شده کمتر خواهد بود. اگر به 500 وات برق نیاز دارید یک پاور 650 وات تهیه نمایید. ولی توصیه می شود از منابع تغذیه با توان خروجی بالا استفاده کنید تا در بارهای مصرفی بیشتر دچار مشکل نشوید.

حال در خصوص ماژولار بودن یا نبودن آن صحبت می کنیم. اگر به زیبایی فضای کیس و مدیرت کابل علاقه ای ندارید و بودجه شما محدود است پاورهای غیر ماژولار برای شما مناسب تر خواهند بود. البته برخی از کیس ها دارای یک قفس PSU برای پوشاندن کابل های اضافی هستند که جریان هوا را مدیریت می کنند. در طرف دیگر می خواهید پاور شما از کابل های با کیفیت تر بهره برده باشد و گزینه ای برای مدیریت کابل درون کیس داشته باشید، پاورهای نیمه ماژولار گزینه ای جذاب برای شما خواهند بود.

در نهایت منابع تغذیه تمام ماژولار برای شما گزینه ای ایده آل هستند. اکثر آنها دارای فن های هیبریدی هستند که بدون مشکل و هرگونه سر و صدا کار کرده و کابل های با کیفیت و حرفه ای که درون جعبه آنها وجود دارد که زیبایی بصری خاصی به سیستم شما می دهد. یکی بهترین ویژگی‌های این پاور ها در این است که دست شما در انتخاب نوع کابل باز است، به عنوان مثال اگر کیس شما فضای کمی داشته باشد و نتوانید از کابل‌های خود محصول استفاده کنید، به راحتی از کابل‌های باریک‌تر برای اتصال به پاور ماژولار بهره مند شوید.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!